Alles ruikt raar in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabrina Shirley - WaarBenJij.nu Alles ruikt raar in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabrina Shirley - WaarBenJij.nu

Alles ruikt raar in Bangkok

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

29 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag hebben we weer een dagje doorgebracht in Bangkok en we hebben een hoop geleerd en ontdekt! We zijn onze dag vroeg begonnen met een bezoekje aan the Grand Palace. Dit was een terrein vol met mooie gebouwen en tempels. Allemaal rijkelijk vesierd met steentjes en goud. Tijdens ons bezoek aan the Grand Palace kwamen we er achter dat het goed warm kan worden in Thailand en dat het dan zeker niet aangenaam is om in de brandende zon te lopen. Hier leerden we dan ook meteen een van onze eerste lessen, wanneer het bewolkt is als je vertrekt, kan de zon nog gaan schijnen. Smeer je dus altijd goed in voor vertrek. Tja.. eigenlijk best wel logisch, we zijn immers in Thailand. Maar goed, tijdens het rondwandelen tussen alle mooie gebouwen, ontdekten we dat niet alleen de gebouwen bijzonder waren, maar ook wij! Het overgrote deel van de touristen is hier Aziatisch en vond ons wel interessant. Dus af en toe moest er even geposeerd worden voor de camera. Maar agh, het waren hele aardige mensen.

Na het Grand Palace bezoek belandden we op een marktje waar we een groene cocosnoot kochten om uit te drinken. Blegh dat smaakte raar, maar we hebben het in ieder geval geprobeerd. Het volgende wat we gingen proberen was eten bij een of ander tentje op de markt. Na een soort van conversatie met de man van het tentje kregen we een noodlesoep voorgeschoteld. Enigszins voorzichtig zijn we toen begonnen met eten en hoewel het een beetje een dubieuze smaak had, was het toch wel een prima lunch. Na de lunch op de markt trokken we de geur echt niet meer en zijn we naar Wat Po geweest. Hier was een immens groot beeld van Buddha te zien. Het beeld was ook heel mooi en helemaal van goud.

Na het bezoek aan Wat Po gingen we doorweekt van het zweet weer richting het hotel om even lekker te kunnen rusten en een duik te nemen in het zwembad. Tijdens onze lange ochtend cultuur snuiven in Bangkok is van alle dingen die we hebben gezien en meegemaakt een ding wel het beste bij gebleven: Bangkok ruikt raar. Alles in Bangkok ruikt raar en niet alleen de straten, maar ook het hotel ruikt raar. Op straat hangen duizenden geurtjes die op een of andere manier ook samen een geur vormen, die je maar moeilijk je neus uit krijgt. Het is een mengelmoes van plas, afval, eten en nog meer ondefinieerbare luchtjes die niet goed te plaatsen zijn.Het hotel heeft ook een vage geur die moeilijk te plaatsen is. Maar misschien moeten we gewoon nog even wennen aan de Thaise luchtjes.

Het was in ieder geval een leuke dag tot nu toe, waarop we veel hebben gezien en beleefd!

Groetjes van Shirley en Sabrina

• 29 Juli 2014 - 21:20

Mama En Ton:

Lieve meiden,

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo fijn hebben en ons mee te laten genieten van jullie reisverslagen.
    xxx

• 30 Juli 2014 - 07:40

Vader Sabrina:

Vraag eens aan de Thai of ze jullie vreemd vinden ruiken ? Vergeet niet de liggende Boedha te bezoeken en de floating martket kan je nog meer vreemde geurtjes snuiven. Geniet er maar van

• 08 Augustus 2014 - 09:15

Nicole:

hahaha leuk en herkenbaar al die geuren... fo te wel Bangkok stinkt! haha
    xxx