Awesome cultuurshock - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sabrina Shirley - WaarBenJij.nu Awesome cultuurshock - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sabrina Shirley - WaarBenJij.nu

Awesome cultuurshock

Door: Shirley

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

01 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Mai

Brak, moe, wallen van hier tot Bangkok, maar wat hebben een paar super gave dagen achter de rug!

Na twee dagen in een superdeluxe hotel te hebben gezeten, hebben we voorlopig wel even genoeg van Bangkok en alle geuren die bij deze stad horen! Op de planning staat de nachttrein naar Chiang Mai! Aangekomen op het treinstation bleek dat er geen tickets meer waren voor de trein die wij in gedachten hadden, maar gelukkig zou er die avond nog één vertrekken. Op onze tickets staat UPPER en LOWER, en daarom nemen we aan dat we een soort van stapelbed hebben. Luxepaardjes als dat we zijn en vrolijk bedenkend of we een privecabine of eentje met zijn vieren hebben, stappen we de trein in. Hetgene dat we hebben, is meer een prive hok te noemen.. Ja, we hebben onze eigen privacy, welteverstaan een gordijntje voor ons bed, maar de ruimte delen we met nog zo'n veertig andere mensen in dezelfde wagon. De WCs in de trein zijn ook een hele ervaring en we mogen zelfs nog kiezen! Het gat in de vloer, of een pot met een bril waarvan je gewoon weet dat hij énorm ranzig is. Alsof onze cultuurshock de afgelopen dagen nog niet genoeg is doorgedrongen, blijken er ook nog eens kakkerlakken bij de overburen te zitten. Dit waren gelukkig wel twee Nederlanders met wie we nog gezellig verhalen mee konden uitwisselen!

Vier kakkerlakken, een smerig ontbijt, een gebroken nacht waarin je om het halfuur denkt dat je wagon is losgekomen van degene ervoor en veertien uur verder zijn we gelukkig in Chiang Mai! Het uitzicht 's ochtends vanuit de trein was overigens wel prachtig: we reden langs enorme rijstvelden en door de jungle! Hierna was ons plan om op zoek te gaan naar een hostel, maar onze overburen hadden via internet al een redelijk hostel opgezocht en aangezien we dan zowel konden onderhandelen voor een taxi met zijn vieren als voor twee kamers in het hostel, besloten we met zijn vieren verder te gaan. De prijzen hier zijn echt lachwekkend overigens, voor de taxirit en het hostel hebben we totaal 410 baht hoeven neerleggen, dat is nog geen 10 euro.

Nog steeds kapot van de dagen ervoor, wilden we deze dag niet al te veel dingen doen en toen we weer langs één van de ontelbare massagesalons kwamen, waren we al snel om voor een Thaise massage van 1 uur lang. Ook dit was echt weer een ervaring uit duizenden, ik wist niet dat je been op zoveel manieren gemasseerd kon worden, of uberhaupt op zoveel manieren kon liggen.

Onze buurtjes hadden besloten om die avond eerst 2,5 uur lang naar Thai Boxing te gaan kijken om vervolgens te gaan stappen, maar Sabrina en ik waren zo kapot dat we lekker ons eigen ding wilden doen en op tijd naar bed wilden aangezien we de dag erna alweer vroeg op moesten om de bus te pakken naar Pai! Na drie kwartier op zoek te zijn geweest naar een leuk eetplekje, hadden we zo'n honger dat we maar bij een crappy uitziend restaurantje zijn gaan zitten. Mijn god, dat moeten we blijkbaar vaker doen, want hoe lelijk het restaurantje ook was, het eten was écht goddelijk (al het avondeten hier is overigens echt heerlijk!). Tot nu toe hebben we elke keer twee gerechten uitgekozen die we vervolgens deelden, zodat we veel dingen kunnen uitproberen! Deze avond kozen we de Green Curry with Egg plant en Fish fried with Ginger (gember), vanaf nu our favorites!

Aangezien we nog wat dingen moesten regelen, besloten we daarna om op zoek te gaan naar een barretje met Wi-Fi zodat we dit met een cocktail konden doen. Echter na drie kwartier en super veel ongezellige rustige barretjes of barretjes met typische oude blanke mannen met jonge Thaise vrouwen, besloten we toch maar richting ons hostel te lopen. Last minute kwamen we een hostel tegen waar vijf backpackers een drankspelletje zaten te doen en zodra we besloten daar ook te gaan zitten, vroegen ze of we mee wilden doen! Vooruit, één ronde dan ;-). Kortom, 10 rondes, de rooftop bar, Spicy's, Eddie's en Zoë's verder rolden we om drie uur 's nachts ons bed in met een wekker uitgesteld tot 9 uur. De buurtjes bleken niks te vinden aan het Thai Boxing en waren uiteindelijk ook niet meer wezen stappen, waar we 's ochtends natuurlijk nog erg om moesten lachen.
Op dit moment zitten we in Pai, waar we drie uur voor in een busje moesten zitten waarvan de buschaffeur echt reed alsof de Duivelse Buddha hem op de hielen zat.. Dat gepaard met zeer scherpe en steile bochten, waren we blij toen we waren gearriveerd. Enorm leuk hostel/huisje geregeld met airconditioning, dus we zijn helemaal gelukkig! We gaan zo weer op zoek naar eten, maar we zagen al zoveel barretjes en restaurantjes dat dat helemaal goed gaat komen!

Liefs,
Sabrina en Shirley

• 01 Augustus 2014 - 15:28

Manon:

Lieve meisjes,

Leuke verhaaltjes waar veel plezier vanaf te lezen is. En hoe vaak ik wel niet denk OMG wat typisch! Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben! Blijf ervan genieten :)

Ik kijk al uit naar t volgende verslagje!

Dikke kus,
    Manon

• 01 Augustus 2014 - 15:55

Marlotte:

Hee knappe blondines! Wat tof allemaal! heel erg veel plezier daar met alle avonturen! xx

• 01 Augustus 2014 - 19:22

Mams:

Heel leuk allemaal wat jullie meemaken..en klinkt heel gezellig..ik zou bijna jaloers worden hihi dikke kus

• 01 Augustus 2014 - 20:20

Helenemars:

He meiden,
    Er is in 20 jaar dus niets veranderd ! Mars en ik hebben ook dezelfde trein genomen en wij hebben toen ook zo genoten . Ook de nachttrein naar ko samui genomen en het went hoor die kakkerlakken. Heb je de mega spinnen al gezien? Veel plezier en keep up the good stories! Loving them xxx

• 03 Augustus 2014 - 11:20

Pa Sabrina:

heel leuk verslag en zo zie je maar weer hoe luxe wij leven in nederland nog veel plezier en heel veel leuke ervaringen toegewenst